بهترین وکیل مهریه در تهران

وکیل مهریه, وکیل مهریه تهران وکیل مهریه رایگان وکیل مهریه مشاوره رایگان وکیل مهریه و طلاق 09121404305 - 02177494347

بهترین وکیل مهریه در تهران

وکیل مهریه, وکیل مهریه تهران وکیل مهریه رایگان وکیل مهریه مشاوره رایگان وکیل مهریه و طلاق 09121404305 - 02177494347

بهترین وکیل مهریه در تهران

وکیل خوب برای مهریه, وکیل مهریه تهران, وکیل مهریه رایگان, وکیل مهریه مشاوره رایگان, وکیل مهریه و طلاق, بهترین وکیل مهریه در تهران, هزینه وکیل برای گرفتن مهریه

شماره تماس با وکیل 09121404305 - 02177494347

پیوندهای روزانه

تعیین تکلیف مهریه درفسخ نکاح / وکیل مهریه

جمعه, ۲۶ دی ۱۳۹۹، ۰۸:۳۳ ق.ظ | وکیل مهریه ایرج سلمانپور 09121404305 | ۰ نظر

طلاق و تشریفات عدیده اجرای آن ویژه نکاح دائم است. در عقد موقت ما چنین تشریفاتی نداریم. اولین تفاوت اساسی و مهم بین طلاق و فسخ نکاح این است که امکان فسخ نکاح علاوه برنکاح دائم در نکاح موقت نیز وجود دارد. فسخ نکاح فوریت دارد و پس از این که طرف آگاه شد که طرف مقابل وی را فریب داده، فورا درخواست فسخ نکاح نماید. یا اینکه متوجه شد همسرش قبل طلاق بیماری تصریح شده در ماده 1123قانون مدنی(عیوب مختص زن وعیوب مختص مرد) را داشته و مبتلا بوده و وی را مطلع ننموده است ،که می بایست به سرعت اقدام نماید. مگر ثابت نماید از فوریت موضوع مطلع نبوده است و کار بس دشواریست. در قانون مدنی ایران تشخیص مدت استفاده از خیار فسخ نکاح به عرف منطقه بستگی دارد.

آیا طلاق عقدی تشریفاتی است؟

پاسخ وکیل:طلاق تشریفات خاصی دارد و یک عقد تشریفاتی است، که پس از صدور حکم طلاق یا گواهی عدم امکان سازش وجری تشریفات قانونی دادگاه، می بایست در دفترخانه حضور یافت و با شهادت دو مرد بالغ و عادل صیغه طلاق جاری و به امضای طرفین برسد و لیکن فسخ نکاح این تشریفات راندارد.

نظریه وکیل مهریه درمورد تکلیف تعیین مهریه درفسخ نکاح

قابل توجه این که، درفسخ نکاح، درمبحث مهریه نیز زن وقتی می تواند درخواست نماید که کل مهریه را دریافت نمایدکه دوشیزه نباشد و الااگر باکره باشد، فقط زمانی می تواند نصف مهرالمثل خود رادریافت نماید، که حکم فسخ نکاح به دلیل بیماری عنن (ناتوانی در برقراری ارتباط زناشویی) مرد صادر شده باشد. ولی در طلاق وضعیت به صورت دیگر است و اگر زن باکره باشد و با همسر خود زناشویی نداشته باشد، نیمی از اجرت المسمی یا اجرت المثل به او تعلق می گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی