بهترین وکیل مهریه در تهران

وکیل مهریه, وکیل مهریه تهران وکیل مهریه رایگان وکیل مهریه مشاوره رایگان وکیل مهریه و طلاق 09121404305 - 02177494347

بهترین وکیل مهریه در تهران

وکیل مهریه, وکیل مهریه تهران وکیل مهریه رایگان وکیل مهریه مشاوره رایگان وکیل مهریه و طلاق 09121404305 - 02177494347

بهترین وکیل مهریه در تهران

وکیل خوب برای مهریه, وکیل مهریه تهران, وکیل مهریه رایگان, وکیل مهریه مشاوره رایگان, وکیل مهریه و طلاق, بهترین وکیل مهریه در تهران, هزینه وکیل برای گرفتن مهریه

شماره تماس با وکیل 09121404305 - 02177494347

پیوندهای روزانه

مراحل فسخ نکاح و توضیح درباره آن / وکیل مهریه

دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۵۹ ق.ظ | وکیل مهریه ایرج سلمانپور 09121404305 | ۰ نظر

فسخ نکاح؛ یعنی از بین بردن نکاح، که به راحتی درنظرگرفته نمی شود زیرا نظام خانواده؛ پایه و اساس محکم دارد و به دلیل در نظرگرفتن مصلحت، دوام، و ثبات خانواده و عدم سستی پایه های آن، اقتضا دارد عقد نکاح قابل فسخ نباشد. در موارد محدود و منحصر که در قانون تصریح شده است و به صراحت اشاره دارد و تفاوتهای فسخ  و طلاق برشمرده شده است. طلاق عمل حقوقی یکجانبه است که در غیر موارد استثنا توسط شوهر صورت می گیرد و انجام آن نیازمند تشریفات خاصی است به مانند حضور دو شاهد هنگام طلاق و این که حتما مرد باشند. مخصوص نکاح دائم است و به دو صورت اجرا می شود رجعی و بائن، در طلاق بائن برای شوهر حق رجوع نیست و در رجعی هست.

وکیل مهریه

انواع طلاق بائن:

1– طلاق زن یائسه؛ زنی که به اقتضای سن، که معمولا در پنجاه سالگی به سر می برند عادت زنانه نمی شود و دوران بارداری او به اتمام رسیده است.

2-طلاق زن قبل از دخول و عمل زناشویی

3و4-طلاق خلع و مبارات که زن به دلیل کراهت شدید از همسرش حاضر است عین مهر یا کمتر یا بیشتر را به شوهر بدهد و مطلقه شود)

نظر وکیل مهریه در این مورد:

در فسخ نکاح چنین نیست و تشریفات اجرای طلاق را ندارد. آنچه که موجب فسخ نکاح می شود مطابق1122و1123و1124 قانون مدنی عیوبیست که طرفین قبل از عقد داشته اند مگر جنون  مرد که حتی بعد از عقد نیز زن، از دادگاه خانواده، درخواست می نماید و موجبات صدور فسخ نکاح فراهم می شود. همچنین عیوب خاص زوجین مثل قرن، جذام، برص، افضا، زمین گیری، نابینایی از هر دو چشم که از عیوب زن است و عنن، خصا، مقطوع بودن آلت تناسلی از عیوب خاص و سبب فسخ نکاح است. هر گاه نیز صفت خاصی شرط شود و بعد مشخص گردد طرفین فاقدصفت بودند از موارد فسخ نکاح به شمار می رود.

فسخ نکاح

تدلیس (فریب طرف مقابل وپنهان نمودن عیوب) علاوه بر دریافت خسارت، فریبکار به تحمل مجازات شش ماه تا دو سال که همان حبس درجه شش قانون مجازات است محکوم می گردد. نیز طبق ماده 1128 از دلایل صدور فسخ نکاح است و مهریه فقط در صورت وقوع  نزدیکی به زن تعلق می گیرد و به دوشیژه مهر تعلق نمی گیرد یک استثنا دارد و آن هم در عنن، (ناتوانی جنسی مرد) باکره می تواند درخواست مهر نماید. و به او اجرت المثل تعللق می گیرد.

 

چرا منتظرید؟ همین الان میتوانید با یکی از بهترین وکیل های تهران در تماس باشید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی